Apache2 Debian Default Page: It works
It works!

This is the default welcome page used to test the correct operation of the Apache2 server after installation on Debian systems. If you can read this page, it means that the Apache HTTP server installed at this site is working properly. You should replace this file (located at /var/www/html/index.html) before continuing to operate your HTTP server.

If you are a normal user of this web site and don't know what this page is about, this probably means that the site is currently unavailable due to maintenance. If the problem persists, please contact the site's administrator.

Configuration Overview

Debian's Apache2 default configuration is different from the upstream default configuration, and split into several files optimized for interaction with Debian tools. The configuration system is fully documented in /usr/share/doc/apache2/README.Debian.gz. Refer to this for the full documentation. Documentation for the web server itself can be found by accessing the manual if the apache2-doc package was installed on this server.

The configuration layout for an Apache2 web server installation on Debian systems is as follows:

/etc/apache2/
|-- apache2.conf
|       `--  ports.conf
|-- mods-enabled
|       |-- *.load
|-- conf-enabled
|-- sites-enabled
|       `-- *.conf

• apache2.conf is the main configuration file. It puts the pieces together by including all remaining configuration files when starting up the web server.
  • ports.conf is always included from the main configuration file. It is used to determine the listening ports for incoming connections, and this file can be customized anytime.
  • Configuration files in the mods-enabled/, conf-enabled/ and sites-enabled/ directories contain particular configuration snippets which manage modules, global configuration fragments, or virtual host configurations, respectively.
  • They are activated by symlinking available configuration files from their respective *-available/ counterparts. These should be managed by using our helpers a2enmod, a2dismod, a2ensite, a2dissite, and a2enconf, a2disconf . See their respective man pages for detailed information.
  • The binary is called apache2. Due to the use of environment variables, in the default configuration, apache2 needs to be started/stopped with /etc/init.d/apache2 or apache2ctl. Calling /usr/bin/apache2 directly will not work with the default configuration.
Document Roots

By default, Debian does not allow access through the web browser to any file apart of those located in /var/www, public_html directories (when enabled) and /usr/share (for web applications). If your site is using a web document root located elsewhere (such as in /srv) you may need to whitelist your document root directory in /etc/apache2/apache2.conf.

The default Debian document root is /var/www/html. You can make your own virtual hosts under /var/www. This is different to previous releases which provides better security out of the box.

Reporting Problems

Please use the reportbug tool to report bugs in the Apache2 package with Debian. However, check existing bug reports before reporting a new bug.

Please report bugs specific to modules (such as PHP and others) to respective packages, not to the web server itself.

Donnerstag, 4. Dezember 2008, 20:44

Live von der PK: Alle Details zu "Big Brother 9"

FREITAG AB 10 UHR

Live von der PK: Alle Details zu "Big Brother 9"

04.12.2008
Am Freitag ab 10 Uhr informieren RTL II-Programmdirektor Axel Kühn, Endemol-Chef Marcus Wolter und die Moderatorinnen des Formats in Köln über die neue Staffel von "Big Brother", die am kommenen Montag startet. Noch sind viele Fragen offen.

© RTL IIIn "himmlischen Sphären" hoch über Köln wollen RTL II und die Produktionsfirma Endemol am Freitagvormittag in der Domstadt die Geheimnisse um die am Montag startetende 9. Staffel der weltweit erfolgreichsten Reality-Show lüften.
Rede und Antwort stehen sollen dabei nicht nur die Moderatorinnen des Formats, Miriam Pielhau und Alida Lauenstein, sondern u.a. auch RTL II-Programmdirektor Axel Kühn.

Für die Branche interessant: Mit dabei sein wird am Vormittag auch Marcus Wolter.
Gerade erst zum 1. Oktober vom Call-In-Sender 9Live zur Produktionsfirma Endemol gewechselt, gab es bislang erst wenige öffentliche Auftritte von Wolter in neuer Funktion.
Prägt der neue Mann an Endemols Spitze die neue Staffel? Teilt er die Euphorie seines Vorgängers Borris Brandt?

© 9LiveWährend man sich auf diese Fragen Antworten von Wolter (Foto) erhoffen kann, ist eins diesmal nicht geplant: Anders als bei den vergangenen Staffeln gibt es keinen Vorab-Hausbesuch.
Ersatzweise soll ein virtueller Rundgang durch das neue "Big Brother"-Haus die Spielfläche für die am Montag startende Staffel vorstellen. Noch ist nicht sehr viel bekannt. 211 Tage soll die neue Runde der immer noch nicht unumstrittenen Sendung dauern.

Inhaltlich spricht RTL II von einem "vollkommen neuen und ausgefallenen Konzept". Ob die Erwartungen gehalten werden können, zeigt sich am Freitagvormittag.
Das Medienmagazin DWDL.de wird ab 10 Uhr live von der Pressekonferenz in Köln berichten - via Twitter. Seit Juni nutzt DWDL.de den Microblogging-Dienst für die besonders schnelle Information. Die neuesten Updates finden Sie oben rechts auf unserer Website sowie direkt unter www.twitter.com/dwdl .

Quelle: http://dwdl.de/article/story_18910,00.html

Freitag, 5. Dezember 2008, 11:05

RE: Live von der PK: Alle Details zu "Big Brother 9"

News aus der Pressekonferenz in Köln (DWL)